Meditatie voor een betere impulsbeheersing


Alle meditaties van Tessa Gottschal

6. ImpulsbeheersingDat een goede beheersing handig -en ook noodzakelijk- is om uw leven tot een succes te maken lijkt heel vanzelfsprekend. Alleen heeft de een een feller temperament dan de ander. Hij of zij moet dan meer moeite doen voor zijn beheersing.  Hieronder leest u hoe meditatie daarbij van grote steun kan zijn. Wilt u meer erover weten klik dan op Impulsbeheersing.Welke meditatie cd is geschikt om dit vermogen te leren ontwikkelen? Bij impulsbeheersing zijn 2 cd's aan te raden. Beide omdat ze met heel korte meditaties werken. De oefeningen duren slechts 10 minuten. En dat is voor iemand met een zwakke impulsbeheersing best lang. De twee beste cd's hiervoor zijn cd 'Mindfulness' en cd 'Rust en evenwicht'. Lukt het mediteren al steeds beter, dan bieden beide cd's u de mogelijkheid de oefeningen uit te breiden tot een kwartier. Handleidingen bij de cd's Vergeet niet de handleidingen van de cd's te downloaden. U vindt er veel nuttige informatie aan. Zowel gebruikerstips als de effecten die meditatie opleveren en de achtergronden van de gekozen meditatietechnieken. Tien minuten helpt al

Kortdurende meditatietechnieken -bijvoorbeeld van tien minuten per dag- geven al snel voordelen. Natuurlijk geeft het meer voordelen als u langer -zeg tot twintig minuten per dag- of twee keer per dag tien tot twintig minuten mediteert. Voor veel mensen is dat teveel gevraagd. Wij adviseren daarom liever dan maar tien minuten per dag te mediteren. Beter dan twintig minuten proberen en dat niet volhouden.

Meditatie-oefening

Een heel simpele en doeltreffende meditatie-oefening is u alleen maar te concentreren op uw ademhaling. Tien minuten lang u alleen op u eigen ritme richten. Elke keer als u afgeleid raakt, keert u weer terug naar uw ademhalingsritme. Richt uw aandacht alleen maar op het volgen van uw in- en uitademing.
Let er ook eens op of u ontspannen in- en uitademt en niet het ritme van uw ademhaling stuurt. U hoeft namelijk niet extra diep in- en uit te ademen bij mediteren. U adem langer dan normaal vasthouden is ook niet nodig.

Resultaat is verzekerd als u dit 21 dagen lang achter elkaar trouw doet. Dit geldt voor veel meditaties. Na ongeveer drie weken kunt u al duidelijk verbeteringen waarnemen. Meestal zijn de makkelijkste momenten om te mediteren in de ochtend. Liefst voor het eten. Meditatie creëert nl. ontspanning. Door het mediteren wordt het spijsverteringsproces trager. Na het eten is dat ongewenst, omdat de spijsvertering juist actief behoort te worden en het voedsel moet gaan verwerken en bewerken.

 Creative Commons License
Meditaties bij problemen, angst, onzekerheid of trauma's van Gottswaal vof, Tessa Gottschal is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Gelijk delen 3.0 Nederland licentie.
Gebaseerd op een werk op www.gottswaal.nl.